Projektowanie i budowa luksusowego jachtu to naprawdę osobiste doświadczenie. Niezależnie od tego, czy chodzi o dostosowanie projektu jachtu do istniejącego modelu, czy też o stworzenie zupełnie nowej koncepcji, właściciele jachtów powinni współpracować z konstruktorem jachtów. Tylko on naprawdę zrozumie ich wizję i może odzwierciedlić wymarzony projekt w prawdziwym jachcie. Na szczęście dla nich istnieje wiele luksusowych marek jachtów, które są w stanie urzeczywistnić największe marzenia o jachtach: elitarne stocznie o doskonałych reputacjach.
1. Amels, Holandia
Amels wierzy, że żeglarstwo to cieszenie się najwspanialszymi chwilami w życiu z przyjaciółmi i rodziną. Jak Amels zbudował swoje imperium? W XIV wieku stoczniowcy zaczęli osiedlać się w Vlissingen w Holandii, która stała się pierwszym ośrodkiem przemysłu stoczniowego w kraju. Ta tradycja przetrwała do dnia dzisiejszego, a umiejętności i wiedza są przekazywane z pokolenia na pokolenie przez ponad 700 lat. Wielu pracowników Amelsa pochodzi z długiej linii szkutników, a dumna rodzinna tradycja jest przekazywana z ojca na syna. Budowa jachtów jest w ich DNA.
Wśród udanych projektów holenderskiego producenta znajduje się bardzo udana koncepcja edycji limitowanych o rozmiarach od 55 do 83 metrów. Wszystkie stworzone przez legendarnego projektanta Tima Heywooda. Wybór projektanta wnętrz zależy całkowicie od właściciela, z nieograniczonymi możliwościami dostosowywania. Stocznia dostarczyła 100% swoich jachtów z edycji limitowanych na czas i zgodnie z budżetem.
2. Blohm + Voss, Niemcy
Założona w 1877 r. firma Blohm + Voss jest od 2016 r. częścią północnoniemieckiej grupy przedsiębiorstw Lürssen. Wraz z nabyciem Blohm + Voss Lürssen nawiązał długoterminową współpracę w celu wzmocnienia swojego portfolio przemysłu stoczniowego i remontowego.
Blohm + Voss buduje duże niestandardowe jachty motorowe i żaglowe, które są zarówno piękne, jak i wymagające technicznie. Jego stocznia w Hamburgu ma powierzchnię 421 000 m2. Oferuje ona siedem doków o długości do 351 metrów i szerokości 59 metrów, w których można budować, remontować i konserwować luksusowe jachty.
Blohm + Voss wybudował drugi i trzeci co do wielkości prywatny jacht na świecie – M / Y Eclipse (162,5 m) i M / Y Dubai (162 m) uważany jest za jeden z najlepszych jachtów na wodzie.
3. Christensen Shipyards, Stany Zjednoczone
Christensen jest jednym z wiodących na świecie specjalistów w dziedzinie kompozytów z włókna szklanego. Posiada flotę złożoną z pełnych i częściowo spersonalizowanych jachtów o długości od 35 do 50 metrów. Najnowocześniejszy zakład stoczniowy w Vancouver w stanie Waszyngton zajmuje powierzchnię prawie 180 000 m2 i obejmuje 7-akrową przystań.
Udowadniając, że większy niekoniecznie musi być lepszy, Christensen oferuje możliwości budowy jachtów o długości do 50 metrów. Flota ma obecnie 35 jachtów, w tym 50-metrowe jachty motorowe Casino Royale i Silver Lining (na zdjęciu). Stocznia pracuje również nad otwarciem w nadchodzących latach największego obiektu jachtowego w obu Amerykach nad jeziorem Tellic w stanie Tennessee. Ułatwi to budowę super jachtów od 50 do 70 metrów.
4. Feadship, Holandia
Założona jako grupa w 1949 roku, Feadship ma korzenie sięgające zeszłego stulecia. Pokolenia rzemieślników, którzy zwodowali kultowe łodzie pod przywództwem rodzin De Vries i Van Lent w XIX wieku i pierwszej połowie XX wieku, są integralną częścią historii Feadship. Rzeczywiście, wielu ich potomków nadal tworzyło Feadships aż do XXI wieku.
Feadship jest jedną z niewielu stoczni na świecie, która pracuje nad stworzeniem całkowicie niestandardowych jachtów. Współpracuje z właścicielami jachtów od XIX wieku, aby stworzyć jedyne w swoim rodzaju luksusowe jachty motorowe, które są naprawdę wyjątkowe.
Feadship ma obecnie cztery stocznie w Holandii. Do tej pory pływa ponad 250 jachtów Feadship, w tym 79-metrowy M / Y Venus, 83,5-metrowy M / Y Savannah (na zdjęciu), 99-metrowy M / Y Madame Gu i 101,5-metrowy M / Y Symphony.
5. Fincantieri Yachts, Włochy
Część Fincantieri, Fincantieri Yachts specjalizuje się w luksusowych o długości powyżej 70 metrów, które są w pełni dostosowane do potrzeb klienta. Marka ma na swoim koncie takie projekty jak 134-metrowy M / Y Serene i 140-metrowy M / Y Ocean Victory.
Po wyprodukowaniu ponad 7 000 statków w swojej 200-letniej historii Fincantieri posiada sieć 20 stoczni na czterech kontynentach, trzy centra projektowe i centrum badawcze, co czyni ją jedną z największych zachodnich stoczni na świecie.
6. Heesen Yachts, Holandia
Heesen Yachts jest znany jako jeden z światowych konstruktorów luksusowych jachtów, specjalizujący się w niestandardowych jachtach w zakresie od 30 do 65 metrów. Ma również możliwość budowy jednostek pływających o długości 80 metrów i więcej.
Koncentrując się na jakości i innowacyjności, Heesen stworzył wiele niestandardowych jachtów, z których nie ma dwóch takich samych. Założona w 1978 roku była pierwszą holenderską stocznią, która zastosowała aluminium do kadłubów jachtów. W ciągu 35 lat dostarczył prawie 170 jachtów. Jego flotę stanowią jachty aluminiowe, stalowe, wypornościowe i rewolucyjne jachty szybkiej wyporności. Do jego najbardziej znanych statków należą 65-metrowy M / Y Galatica Star (na zdjęciu), 70-metrowy Galatica Super Nova i 55-metrowy Serenity.
7. Lürssen, Niemcy
Z siedzibą w Niemczech, Lürssen jest jedną z wiodących na świecie stoczni zajmujących się budową dużych luksusowych jachtów, z naciskiem na doskonałość w niestandardowych jachach. Rodzinna stocznia od czterech pokoleń może pochwalić się budową pierwszego na świecie jachtu motorowego w 1886 roku.
Odpowiadający za budowę ponad 13 000 statków od 1875 roku, Lürssen posiada obecnie pięć obiektów stoczniowych w północnych Niemczech. Każdy z nich specjalizuje się w jachtach o określonej wielkości: o długości od 60 do 220 metrów. Obiekty te oferują łącznie 1 125 000 m2 powierzchni pod nowe budynki, jak również na usługi remontowe, naprawcze i konserwacyjne.
Lürssen buduje jedne z największych luksusowych jachtów na świecie. Wśród nich jest M / Y Azzam (na zdjęciu), obecnie największy na świecie jacht o długości 180 metrów. Wielu twierdzi, że Lürssen jest prawdziwym wielkim producentem jachtów bardzo luksusowych.
8. Nobiskrug, Niemcy
Przygotowując się do świętowania swoich 115. urodzin w 2020 r., Nobiskrug rozpoczął budowę statków na długo przed wymyśleniem terminu „superjacht ”. Opierając się na swoim bogatym doświadczeniu na statkach pełnomorskich, stocznia powróciła do budowy jachtów w 2000 roku. Od tego czasu dostarczyła imponujące portfolio innowacyjnych jachtów budowanych na zamówienie.
Dysponując trzema obiektami w północnych Niemczech, stocznia może obecnie budować statki o długości od 60 do 426 metrów. Ponad 900 pracowników wybudowało wiele nagradzanych jachtów, w tym jeden z najczęściej komentowanych w branży statków, Jacht Żaglowy A.
9. Oceanco, Holandia
Oceanco specjalizuje się w budowie zaawansowanych, niestandardowych jachtów o długości od 80 do 140 metrów. Marka posiada najnowocześniejsze obiekty budowy jachtów w Holandii oraz biuro projektowe, handlowe i marketingowe w Monako.
Marka świętowała swoją pierwszą premierę w 1992 roku. Ponad 25 lat później jej portfolio obejmuje dobrze znane jachty, takie jak 95-metrowy M / Y Indian Empress, 82-metrowy Alfa Nero (na zdjęciu), 88,5-metrowy Nirvana.
10. Perini Navi, Włochy
Grupa Perini Navi składa się z czterech niezależnych firm, które działają na pięciu specyficznych rynkach: jachty żaglowe do 60 metrów, duże jachty żaglowe powyżej 60 metrów, regatowe jachty żaglowe, szybkie jachty żaglowe i motorowe Picchiotti.
Do tej pory Grupa zwodowała 58 jachtów żaglowych i cztery jachty motorowe. Odpowiada za kultowy 88-metrowy trójmasztowy szkuner Maltese Falcon (na zdjęciu), który obecnie posiada tytuł drugiego co do wielkości jachtu żaglowego na świecie.