Państwo bandery a rejestracja jachtu
Wybór państwa bandery i rejestracja w nim jachtu stał się w ciągu ostatnich kilku lat jedną z najważniejszych decyzji, jakie muszą podjąć właściciele i/lub ich przedstawiciele.
Bandera, którą zdecydujesz się podnieść na jachcie, może mieć bezpośredni wpływ na Twoją prywatność, podatki, narażenie na odpowiedzialność i inspekcje na pokładzie, sukces jachtu jako przedsiębiorstwa handlowego, a ostatecznie na radość z jachtu. Jak więc zdecydować, która bandera najlepiej przysłuży się Twoim celom? Nie ma prostej odpowiedzi na to pytanie. Są jednak pewne podstawowe zasady, których można się trzymać.
Państwo bandery to państwo lub jednostka rządowa, zgodnie z prawem którego rejestruje się jacht lub udziela licencji. Może to być kraj, w którym mieszka właściciel. Jednak najczęściej jest to rejestr statków morskich w kraju, w którym przepisy dostosowuje się do złożoności własności jachtu i operacji czarterowych.
Państwo bandery jest upoważnione i odpowiedzialne za egzekwowanie przepisów dotyczących jachtów zarejestrowanych pod jego banderą, w tym przepisów dotyczących inspekcji, certyfikacji i wydawania dokumentów dotyczących bezpieczeństwa i zapobiegania zanieczyszczeniom.
Zasady flagowania jachtów
Właściciele przy wyborze konkretnej bandery powinien zwrócić uwagę złagodzenie obciążeń podatkowych, poufność własności oraz możliwości finansowania i ubezpieczenia. Właściciel, który zamierza eksploatować swój jacht jako prywatny jacht, a nie czarterować, może zarejestrować go również w swoim kraju zamieszkania.
Jednak wiele popularnych państw bandery ma atrakcyjne i stosunkowo proste sposoby tworzenia zagranicznych struktur korporacyjnych. Oferują one korzystne podatki i ochronę zobowiązań w ramach stabilnego systemu podatkowego i prawnego. Ponadto mają systemy budowy, inspekcji i zgodności z przepisami, które mogą usprawnić proces posiadania i eksploatacji dużego jachtu.